Det er ikke slik at alle reisende til Spania må fylle ut innreiseskjemaet SPTH, slik det er blitt hevdet. Det er kun de som ankommer Spania med fly eller båt som skal gjøre dette.
Etter spørsmål fra SPANIA I DAG, som er gjort oppmerksom på dette av en leser, spesifiserer og retter spanske myndigheter informasjonen.
-De som kjører bil, bobil, eller motorsykkel til Spania, må ikke fylle ut innreiseskjemaet, opplyser presseansvarlig Karen Astrid Smith Sand ved Visit Spain i Oslo til www.spaniaidag.no
Karen Astrid Smith Sand ber folk sjekke nettsiden Travelsafe for flere detaljer og mer utfyllende informasjon om innreisereglene til Spania, som kan bli endret på kort varsel. Det er spesielt de forskjellige reglene som gjelder i de enkelte regionene, som er viktig å få med seg.
-Vi har nå lagt ut en presisering om saken på vår Facebook-side, opplyser Sand.









