Avdelingen for renhold og helse i Alfaz del Pi har startet et imponerende desinfiseringsprogram i kommunen. Store deler av den velkjente byen på Costa Blanca blir rengjort etter alle kunstens regler.
Det er spesielt i områdene rundt skoler, idrettsanlegg, parker, møbler i det offentlige rom og helsesenter, at det sprayes på desinfiserende væske.
Hovedgrunnen til at kommunen har satt i gang prosjektet, er å forhindre smitte av blant annet COVID 19.
Samtidig minner rådmannen for renhold i Alfaz del Pi, Oscar Perez innbyggerne om at de bruker de utplasserte containerne til å kaste søppel og resirkulere produkter, som glass og papp. Kommunen kan kontaktes om man treger ytterligere informasjon – ring 900 102 952.









