Mandag begjærte flyselskapet Norwegian fire selskaper konkurs. Det rammer blant annet spanske piloter og kabinansatte.
Nå reagerer den spanske fagforeningen til pilotene Sepla og truer med rettssak.
-Vi opplever at vi er lovløse og kan ikke akseptere en slik situasjon, heter det blant annet i en pressemelding fra Sepla.
Sepla mener bestemt at Norwegian har brutt informasjonsplikten i forbindelse med konkursene.
Til sammen har over 4 000 mistet jobben etter at Norwegian begjærte fire selskaper konkurs. Det er flest kabinansatte.









