Hvis regjeringen får viljen sin, så får de yngste litt enklere kår enn de har hatt, men ikke spesielt mye.
Barn opp til 14 år får gå ut sammen med en voksen, men bare i forbindelse med lovlige ærend, som å handle dagligvarer, gå på apoteket eller besøke legen. Det blir ikke lov til noen former for lek.
De samme reglene vil gjelde for de som er mellom 14 og 17 år, men disse kan gå ut for nødvendige ærend alene.
De nye reglene vil gjelde fra mandag 27. april, men Riksparlamentet må sikre flertall for forslaget. Hvis ikke blir det andre regler…









