Torsdag ettermiddag kunngjorde Altea kommune at innbyggerne atter en gang kunne bruke kranvannet til matlaging, drikkevann og kroppsvask.
Det var rett før jul at kommunene Alfaz del Pi, La Nucia og Altea gikk ut med en advarsel om at vannet i kranene ikke var rent nok til at det kunne brukes. Bakgrunnen var at regnet og flommen hadde infisert vannet.
Altea er den siste av de tre kommunene som melder at alt er OK, så nyttårsfeiringen kan påbegynne uten vannrestriksjoner…









