Som alltid i romjula og dagene før nyttårsaften, så kommer det meldinger om noen som har skadet seg i omgang med fyrverkeri. Nå er det meldt at en 12 år gammel gutt har mistet to fingre.
12-åringen bor i Pajaritos utenfor Sevilla og han skulle skyte opp fyrverkeri, da ulykka inntraff. Gutten fikk store skader og verst gikk det utover den ene hånda, der han altså mistet to fingre. 12-åringen kom raskt til sykehus, etter at foreldrene reagerte lynkjapt.
Vi minner om at fyrverkeri kan være farlig og hvert år er det flere øyeskader knyttet til fyrverkeri. I likhet med noen få norske byer, så er mange spanske byer flinke til å ha felles fyrverkeri ved midnatt og på den måten minimaliseres den private fyrverkeribruken.









