Planene om å bygge en ny taubane i Las Palmas har blitt vekket til live igjen. Hvis planene realiseres kan det hende at et norsk selskap for bygge anlegget.
Ønsket er å bygge taubanen mellom havnen i Las Palmas og den tidligere militære fjelltoppen på La Isleta. Nylig ble prosjektet presentert i en 3D-video.
Canariajournalen skriver at et norsk selskap presenterte en taubane-ide for noen år tilbake, men det ble aldri noe av planene. Nå hentes de altså frem igjen.
Det hele vil koste ca. 10 millioner euro og finansieringen er ikke i orden. Andre type avtaler mangler også, så drømmen om en taubane allerede til sommeren virker fjern.









