Over 9 000 personer deltok i streiken i Barcelona onsdag. Flere streiker er varslet. Det var ventet noe større oppslutning, men folk begynner å bli lei og gidder ikke lenger å protestere på denne måten.
Forhandlingene med 25 000 leger har brutt sammen, og derfor tok legene til gatene. De fikk med seg advokater, taxisjåfører og lærere. Alle misfornøyd med lønnsbetingelsene og de generelle arbeidsvilkårene.
Det skal også streiks i morgen torsdag, og første uke i februar vil det bli streiket. Da er det blant annet sykepleierne som har varslet at de vil legge ned arbeidet.
De såkalte minimumstjenestene i samfunnet blir ivaretatt, slik at liv og helse ikke skal være i direkte under strekedagene.
(Foto: metgesdecatalunya)









