Byrådet i Benidorm har vedtatt nye tiltak mot støy og ordensforstyrrelser i de travle turistgatene. Blant tiltakene er strengere bøter for fyll og støy etter midnatt, samt økt polititilstedeværelse i helgene.
Bakgrunnen er gjentatte klager fra lokalbefolkningen som opplever søvnløse netter på grunn av festglade turister.
– «Vi ønsker turister velkommen, men byen skal være levelig også for innbyggerne,» uttalte ordfører Toni Pérez.
Reiselivsaktører frykter at Benidorms rykte som festby kan lide, mens mange lokale håper at tiltakene vil gi mer balanse mellom turisme og livskvalitet.









