Torrevieja har lansert en markedsføringskampanje, som viser at byen storsatser på å få enda flere turister til å komme til Saltbyen på Costa Blanca.
Hele 700 000 euro skal Torrevieja bruke på kampanjen. Den starter nå i september og skal vare helt fram til juni neste år.
TV-program
Brorparten av markedsføringsmidlene, skal brukes i det populære TV-programmet El Hormiguero på Antena 3. Det er den kjente programlederen Pablo Motos som har ansvaret for programmet.
På TV vil det bli vist vakre bilder fra Torrevieja. I tillegg skal det gjennomføres en konkurranse, der du kan vinne et feriehus til en verdi av 300 000 euro.
Mange millioner
Torrevieja skal delta i 42 programmer.
Ambisjonen er at TV-programmet på Antena 3 skal bli sett av minst 2,5 millioner mennesker fra september til juni. I tillegg skal kampanjen også promoteres på sosiale medier og på spanske kinoer.
Kvalitetsturisme
Torrevieja har helt siden tidlig på 1980-tallet hatt en suksessrik turistframgang. Det er denne som nå skal utvides videre. Markedsføringskampanjen er bygd opp over tre viktige akser, som miljø, gastronomi og strender.
-Vi ønsker å vise at vår kommune har mye å på og at vi er en destinasjon for kvalitetsturisme, sier en optimistisk ordfører, Eduardo Dolon.