Bueno, den norske bankutfordreren i det spanske markedet, lanserte i juni ny profil og nye websider. Det ble en innertier, og nå må banken ansette flere.
Utenlandske boligeiere i Spania, har vært Buenos fokus hele tiden. Det har åpenbart vært smart, for veksten har ikke latt vente på seg.
Har slått an
-Vår nye merkevare har slått godt an, og det er bakgrunnen for at vi ønsker å ansette flere personer, opplyser daglig leder i Bueno, John Hegrenes til SPANIA I DAG.
Bueno har gjort en betydelig investering i den nye merkevaren. En investering som altså daglig leder betegner som en suksess.
Må kunne to språk
-For å møte veksten, skal selskapet ansette fire nye medarbeidere. De nyansatte skal bistå nye og eksisterende kunder, forteller Hegrenes.
-Hva trengs av kvalifikasjoner?
-Vi ser etter språkkyndige personer. Man må beherske minst to språk skriftlig og muntlig, men det er en fordel om man behersker enda flere språk.
Ønsker en svenske
En svenskspråklig person står høyt på ønskelista til banken. Det svenske markedet er nemlig i kraftig vekst, og Bueno ønsker å betjene dette markedet på samme gode måte, som det norske markeder.
-Andre språk er også relevant, for vi har kunder i over 20 land og kundesupport på seks språk, påpeker Hegrenes.
De nyansatte vil få kontoret i Albir på Costa Blanca som arbeidssted. Med denne runden med nyansettelser, må Bueno snart se seg om etter nye og større lokaler. Det vil etter planen skje i første kvartal i 2025.
Foto: Staben til Bueno Bank i Albir ønsker seg fire nye kolleger. Banken ar fin vekst etter relanseringen i forrige måned.