Catalonia har besluttet å lempe på unntakstilstanden som har vart siden februar når det gjelder vannforbruk.
Vannreservoarene har nå en fyllingsgrad på 24,8 prosent. I en lang periode har nivået vært på kun 15 prosent.
Landbruksvanningen, industrien og alle private får noe bedre kår.
Det er fortsatt forbudt å vanne hager og uteområder.
Svømmebasseng til private kan fortsatt ikke fylles med nytt vann. Det kan imidlertid offentlig basseng gjøre, så situasjonen er noe lysere, elv om vannkrisen på ingen måte er avblåst.









