Jesus-barnet ble stjålet fra julekrybben i byen San Vicente del Raspeig i Alicante-provinsen. Tyvene forlangte løsepenger av kommunen, for å levere Jesus-figuren tilbake.
2 000 euro var kravet fra tyvene, men det ble naturligvis ikke innfridd. Tyvene lastet opp en video på Tik Tok, der kravet om løsepenger ble fremsatt.
Det hele endte med at de to som stjal Jesus-barnet ble arrestert av det lokale politiet, da de oppsøkte politistasjonen. De forstod at politiet var på sporet etter dem.
Figuren ble for øvrig funnet i en container i nærheten av julekrybba, og den er tilbake i julekrybba.
De to arresterte innrømmer begge at de hadde stjålet Jesus-barnet. De to er henholdsvis 19 og 21 år gamle. Begge er løslatt.
@paco3386 Máxima difusión por favor, no solo ha sido ese, también han robado el que había puesto también en la calle Villafranqueza 17 donde está el mercadillo de Navidad, ojalá os pillen y veréis como ya no os vais a reír tanto. #navidad #Alicante #sanvicentedelraspeig #niñojesus
.









