Guardia Civil og Nasjonalpolitiet har avslørt en albansk bande som har dyrket marihuana i stor stil. De arresterte hadde hele Europa, primært nord Europa, som marked.
Albanerne hadde produksjon og logistikksenter i Alicante-provinsen, nærmere bestemt i Alicante, Elche, Polop og Javea. 1 600 planter ble funnet.
Det var et spesielt høyt strømforbruk som gjorde elektrisitetsselskapet mistenksomme. Selskapet varslet politiet, som iverksatte etterforskning. Marihuana-durkerne tappet også en annen bedrift for strøm ulovlig.
Ni personer er arrestert. Det kan komme flere arrestasjoner. Det ble tatt beslag i kontanter, et kjøretøy og diverse narkotika.









