WWF-initiativet «Earth Hour» blir en realitet i år også. Lørdag 245. mats oppfordres vi atter en gang til å slå av lyset i 60 minutter. Flere spanske byer har sagt at de blir med på tiltaket.
Klokka 20.30 lørdag førstkommende slukkes flest mulig lys som et symbol på kampen som føres mo klimaendringene i verden og tap av biologisk mangfold.
Det er 17 år siden dette tiltaket startet opp i Sydney.
Benidorm er blant de spanske byene som har sagt at de skal bidra. De mest kjente bygningene i byen skal ikke belyses mellom klokka 20.30 og 21. 30 den 25. mars.
-Benidorm ønsker å være en referanseby innen bærekraft, så det er naturlig og riktig av oss å være med på dette, sier byråd for miljø i Benidorm, Monica Gomez.









