Det har samlet seg tonnevis med tang og tare på strendene i Cartagena. Nå skal all akkumulert platebiomasse fjernes.
Kommunen har ansatt 27 personer til å rydde strendene i utkanten av Mar Menor-kysten i Cartagena kommune.
70 000 euro er satt av til arbeidet, som blant annet skal gjøres for at ikke Mar Menor skal bli enda ,er forurenset enn den allerede er.
I fjor ble 60 ton med alger fjernet fra strendene is amme område, så kommunen bidrar med sitt i kampen for miljøet. Annet rengjørings- og vedlikeholdsarbeid utføres også i kommunen.









