Den spanske regjeringen har kunngjort at ordningen med rabattert drivstoff fortsetter til og med 30. september.
Rabatten er på 20 cent og ordningen går formelt ut 30. juni, men er altså forlenget med ytterligere tre måneder,
Ordningen med drivstofreduksjoner er kritisert, for mange mener at drivstoffselskapene ikke har bidratt som de skal ved å sette opp prisene mer enn nødvendig. Kritikken er tilbakevist.
Ordningen med redusert avgift på strøm fortsetter også. Det er snakk om avgiftsreduksjonen på opptil 60 prosent.
-Vi fortsetter å bistå alle husstandene som sliter økonomisk. Det vil vi fortsette med så lenge det er behov og muligheter for der, lover statsminister, Pedro Sanchez.
Ministerrådet må formelt godkjenne beslutningene, men alt ser ut til at dette går gjennom









