Valencia-regionen vil starte massevaksinering av alle innbyggerne 1. april. 161 kommuner vil ha alt på plass i løpet av mars.
Regionpresident Ximo Puig opplyste dette torsdag, men Puig tok et lite forbehold:
-Vi er helt avhengig av at produsentene av vaksinen holder ord og leverer det antallet doser de har lovt. I tillegg må den interne fordelingen i Spania være rimelig og rettferdig, sa Puig.
I de store byene vil det bli etablert feltsykehus. Meningen er å engasjere pensjonerte sykepleiere, slik at vaksinekapasiteten blir optimal.
Så langt er to prosent av innbyggerne i Valencia-regionen vaksinert mot COIVID 19.









