Marbella vil bekjempe coronavirus på strendene med enda strengere regler.
Rådhuset i Marbella skal innføre en ny lov som forbyr folk å bruke strendene om kvelden.
Kjennelsen, som trer i kraft tirsdag, forbyr folk fra å bruke strendene fra klokka 21.30 på kveldene. Restauranter og strandbarer må også stenge på dette tidspunktet.
Rådhusdelegat fra Marbella Felix Romero kommenterte at rådhuset “vil strengt anvende det som er etablert i selve bulletinen fra staten”.
Han var imidlertid ikke i stand til å spesifisere om det hadde vært en økning i infeksjoner som et direkte resultat av at folk var på stranden på kveldstid.
Marbella registrerte 78 nye saker i løpet av helgen, noe som øker det totale antall smittede til over 500.









