Madrid begynner sakte, men sikkert å få kontroll over coronasituasjonen. Det midlertidige bårehuset i Ispalasset i den spanske hovedstaden er ikke lenger i bruk.
-Vi klarer oss nå uten denne midlertidige plassen, opplyser Madrids regionpresident, Isabel Diaz Ayuso på Twitter.
160 døde personer har for det meste vært oppbevart i Ispalasset de siste ukene. Bakgrunnen var at begravelsesbyråene og sykehusene ikke hadde kapasitet til å ta vare på de døde kroppene, men situasjonen har altså endret seg til det bedre.
-Vi har hele tiden behandlet de døde med respekt, men er glad for at den midlertidige oppbevaringen er over, sier regionpresidenten.
De døde har ligget i Ispalasset til det var deres tur til å bli begravd.









