Denne uka vil politiet og trafikkdirektoratet, DGT intensivere kontrollene på landeveiene og veier som ikke har midtdelere, så hold gasspedalen inne om du vil slippe bot og prikker i førerkortet.
Det dør over 1 000 personer på slike veier i Spania hvert år.
Bakgrunnen for alle dødsfallene er uoppmerksomhet, høy hastighet og kjøring i påvirket tilstand. Bilene kommer over i den andre kjørebanen og det fører til frontkollisjoner med fatale utganger i mange tilfeller.
I tillegg til at mange bakkemannskaper ute for å kontrollere, vil DGT ta i bruk droner og helikoptre i sin overvåking av veiene.









