Den nye spanske regjeringen skroter en helselov som Partido Popular (PP) innførte i 2012 og erstatter El Real Decreto 16/2012 med loven 7/2018. I praksis betyr det at alle som oppholder seg i Spania har rett til legehjelp.
-Adgang til offentlig helsehjelp blir igjen en basal menneskerett, sier Spanias helseminister, Carmen Monton.
Helseministeren påpeker at sykdom og helse kjenner ingen grenser og Monton sier videre at hun er glad for å kunne bidra til å forbedre folks liv og utjevne ulikheter i det spanske samfunnet.









