Turistsjef Juan Manuel Gomez og varaordfører Fanny Serrano i Torrevieja kommune deltok under Fitur 2018 i Madrid for å reklamere for de ulike turistattraksjonene i saltbyen.
På standen til Torrevieja under Fitur 2018, verdens viktigste reiselivsmesse i Madrid, delte kommunens turistsjef Juan Manuel Gomez og varaordfører Fanny Serrano ut reklamebrosjyrer om de ulike turistattraksjonene i saltbyen.
-Vi står på stand her under reiselivsmessen i Madrid for å representere Torrevieja. I år skal vi presentere et nytt prosjekt vi har valgt å kalle ¨Pescaturismo¨, altså fisketurisme på norsk. Her vil vi forsøke å gjøre publikum mer kjent med kommunens lange tradisjoner innen fiske. Dette økte fokuset på fisketurisme håper vi i Torrevieja kommune skal bidra til at besøkende vil tillegge seg nye måter å ferdes i kystområdene og ved strendene våre på, sier reiselivssjef Juan Manuel Gomez.
-Dette prosjektet er et resultat av flere måneder med hardt arbeid for å gjøre tradisjonelt fiske til et nyskapende turistprodukt hvor det er turistenes opplevelser som står i fokus, sier varaordfører og turistbyråd Fanny Serrano, som legger til at Torrevieja er den første spanske kommunen som har inngått en avtale av dette slaget med de ulike aktørene innen fiskeindustrien.
Torrevieja 365 dager i året
Representantene for Torrevieja er glade over at både fiskere og private aktører har full forståelse for at fiske er utmerket ressurs byen kan tilby sine besøkende.
-Det er ingenting som kan sammenliknes med å dra ut med fiskerne og se hvordan arbeidet ombord på en fiskebåt foregår. Dessuten er dette et tilbud som kan benyttes hele året rundt. Ja, hele 365 dager i året, understreker Serrano.
Også byens lokale gastronomi og saltproduksjon har stått i fokus under den ukeslange reiselivsmessen i Madrid.
-Vi i Torrevieja har også fått anledning til å presentere kommunens gastronomiske kalender under Fitur 2018, som er kommet i stand gjennom et samarbeid med den lokale restaurant- og serveringsbransjen. Vi har dessuten hatt anledning til å snakke med stjernekokken Kiko Moya, som driver en restauranten L´Escaleta de Cocentaina med to Michelin-stjerner, hvor vi har utvekslet ideer om hvordan byens saltproduksjon kan bidra til å utvikle Torrevieja som turistdestinasjon, avslutter Serrano.