Mulighetene for å kjøre privatbil i Madrid fra årsskiftet 2017/2018 blir innskrenket. Nå tar den spanske hovedstaden miljøproblemene virkelig på alvor.
Hastigheten skal settes permanent ned på ringveien M-30 fra 90 til 70 kilometer.
Etter hvert vil kun elbiler få kjøre i sentrum av Madrid. Folk som ikke bor i sentrum av Madrid har i perioder ikke fått lov til å parkere i sentrumskjernen. Ytterligere tiltak er varslet.
Siden 2010 har Madrid overskredet de maksimale grenseverdier som EU har satt. EU har varslet at de vil gi spanske byer som ikke gjør noe med luftforurensingen bøter.









