Antallet som bruker offentlige transportmidler i Spania økte i løpet av 2016. Økningen er på 2,7 prosent, som er den største siden 2005. Økningen var på en prosent i 2015.
4.631 billioner passasjerer reiste kollektivt i Spania i 2016 mot 4. 516 billioner passasjerer året før.
Bussreisene økte med tre prosent, mens antallet som reiste med metroen steg med 1,2 prosent.
580 billioner intercity og langreiser med tog ble foretatt i 2015. 675 billioner reisende valgte buss og det ble registrert 34 billioner flyreiser.
Bare i desember 2015 reiste 378,8 millioner mennesker kollektivt i Spania.









