Det finnes fortsatt 21.000 gamle telefonbokser i Spania. Nå får de gamle boksene helt nytt liv takket være to unge, kreative spanske menn.
De gamle telefonboksene forvandles til et sted der man kan lade mobilen og skaffe seg nyttig informasjon om byen.
Det er herrene Andres Martinez og Jesus de Bejar som står bak tiltaket, og foreløpig er det designet og installert seks slike bokser i Malaga og Sevilla.
Det er allerede foretatt 200.000 mobiloppladninger og det viser seg at en tredjedel av brukerne er turister.
Meningen er at alle større byer i Spania skal få tilbudet.









