Hospital Regional Carlos Hay i Malaga har fått sertifisering til å benytte seg av økologiske produkter i matlagingen.
Siden 12. april i år har sykehuset tilbudt pasientene økologiske måltider til en gruppe pasienter. Antallet vil utøkes gradvis. Så langt er det servert 3000 måltider og tilbakemeldingene fra pasientene er gode.
Måltidene til lunsj består av linser, grønnsaker, nøttkjøtt, epler, omelett, fløte og yoghurt. Til frokost går det i melk, kaffe, olje og kjeks. Middagsmenyene er ikke kjent.
Det er ventet at flere spanske sykehus vil satse på økologisk mat etter hvert.









