Kakerlakkene har inntatt Valencia og skaper redsel blant turistene. I tillegg er byen plaget av rotter og mygg.
Kakerlakkene kommer blant annet fra byens gamle kloakksystem, men dukker også opp i avfallsdeponier.
Valencia kommune har akkurat fornyet avtalen med firmaet som jobber med skadedyrbekjempelse og håper på en bedring, men det ser ganske mørkt ut. Spesielt med tanke på at Valencia og sliter med ekstra mange rotter og mygg
Det er primært turistene som klager over kakerlakkene, selv om de ikke er farlige. Turistene er redde og det hele gir Valencia et negativt stempel som turistby. Frykten nå, er at varmen i juli og august, vil føre til at enda flere plagsomme, små vesen dukker opp i gatene.








