Straffedomstolen i Alicante har dømt en mann til ett års fengsel etter å ha logget seg på Facebook-profilen til eks-kona.
Mannen må også betale en bot pålydende 1.440 euro.
Ifølge dommen skal mannen ha benyttet sin tidligere partners innloggingskoder til Facebook for å spionere på henne i tiden like etter samlivsbruddet i 2016.
Under rettssaken skal vitner ha forklart at mannen hadde svært inngående kunnskap både om at kvinnen hadde oppholdt seg i et krisesenter for kvinner og vært i retten.
Nekter straffeskyld
I sin egen forklaring nekter den nå fengselsdømte mannen all straffeskyld. Selv hevder han kvinnen glemte igjen telefonen og at det må ha vært parets datter som har logget seg inn på morens profil på Facebook.









