– Vi ser mer på oss selv som kundens personlige assistent og rådgiver, enn som eiendomsmeglere, sier Hilde Jeanette Weflen til SPANIA I DAG. Rigget for fremtiden og et boligmarket i vekst, har selskapet hennes nå vokst og endret navn fra HJW Eiendom til Costa Weflen Group.
– Det viktigste i vårt arbeid er god service, personlig oppfølging og det å korrekt analysere kundens behov, fortsetter Hilde Jeanette Weflen.
På farta
Mange kjenner henne bare som Hilde Jeanette i Torrevieja. En dame med mye energi og som er konstant på farta. Nå har selskapet hun har drevet gjennom en årrekke; HJW Eiendom har altså skiftet navn til Costa Weflen Group, eller forkortet til CWG.
– Vi vokser og selskapet består ikke lenger bare av meg. Nå er vi en gruppe mennesker som jobber tett sammen, forteller Weflen om bakgrunnen for navneendringen.
Et stort team
Costa Weflen Group (CWG) skal fungere som en paraply der de samarbeider tett med en rekke andre enkeltstående selskaper.
– Vi ser på oss selv som et stort team som skal skape det beste resultatet for kunden. Vi har gode samarbeidspartnere som tilbyr alt fra ”key holding”, møbelhjelp, juridisk rådgivning, teknisk rådgivning, forsikring og vedlikeholdstjenester.
I Norge samarbeider de med Spania1 og Jan Erik Andersen i Bergen.
– Spania1 driver kundegenererende arbeid i bergensområdet, også tar vi oss av visninger og oppfølging når kunden kommer til Costa Blanca.
Satser mer på brukt
Det innerste teamet hennes består nå av svenske, Anneli Ørnstedt, som har bodd og arbeidet i Torrevieja siden 1998, Anne Lena Dahle Øvreseth som kom til Torrevieja i 2000, Egil Berge som i hovedsak skal selge golfrelaterte eiendommer og Philip Sjem. Siste ankomne på laget er Stine Finberget, som har bakgrunn både fra eiendomsbransjen, restaurantdrift og Skandinavisk Taxi i Torrevieja.
– Stine har stor lokalkunnskap og skal jobbe med å videreutvikle tilbudet vårt på bruktmarkedet. I dag selger vi 80 prosent nytt og 20 prosent brukt, forteller Weflen.
Mer og mer populært
Weflen er også medeier i selskapet Efficax Costa Blanca S.L som de jobber tett med på bruktmarkedet. Efficax var blant de første som tilbød kunden 3D tegninger og romplaner når de skulle selge brukte boliger i Torrevieja.
– Flere og flere av kundene som skal selge ser viktigheten av å investere i effektive markedsføringspakker. Både 3D plantegningene og bruk av styling er noe som nå blir mer og mer populært, sier Hilde Jeanette Weflen.
God driv i markedet
Costa Weflen Group selger nå boliger i hele Valencia området til La Manga, men legger ikke skjul på at det kjerneområdet deres er området rundt Torrevieja og Orihuela Costa. Det bygges fremdeles en del nytt rundt La Zenia, men også steder som Pilar de la Horredada øker i popularitet.
– Den store fordelen med boliger i f.eks Pilar er at de bare ligger et steinkast unna stranden, sier hun.
Så langt har våren for Costa Weflen Group vært hektisk og det ser heller ikke ut til å avta med det første. Boligkjøperne som vil ha et sted i solen later også bare til å bli yngre og yngre. Mange velger bort hytte i Norge og vil heller oppleve drømmen om Spania før de blir pensjonister.
Yngre kunder
– Vi ser at det kommer stadig flere kunder som er fra midten av 30-årene og oppover, fortsetter hun, og legger til at hun for kort tid siden solgte en stor bolig til et par i slutten av 20-årene som ville investere og bo deler av året i Alicanteområdet.
Og til solhungrige nordmenn og svensker som sitter ventende på gjerdet og følger med på kursen på euro har den erfarne boligformidleren en ting å si:
– La euro være euro. En investering i en bolig i Spania er først og fremst en investering i kvalitetstid og livsglede.









