Internett- og bredbåndleverandøren NordicHD har i løpet av det siste året klart å bygge seg opp en portefølje med flere tusen kunder på Costa Blanca. I årene som kommer lover den ambisiøse 1-årsjubilanten å fortsette storsatsningen i det norske markedet
-Det er stor konkurranse i det lokale markedet, noe som jeg synes er bra. Det ene året vi nå har vært etablert i her Spania har gitt oss masse ny infomasjon og kunnskap, sier en blid Temur Rakhimov da SPANIA I DAG møter ham ved NordicHD sitt hovedkontor midt i sentrum av Albir.
Viktig å forstå kundenes behov
Rakhimov er daglig leder og CEO i NordicHD, og kan fortelle at det siste året har vært en givende og lærerik periode for det nyoppstartede selskapet.
-Vi forsøker alltid å snakke og lytte til våre kunder, slik at vi bedre forstår deres behov. Dessuten er kundene er veldig klare på hva de ønsker fra tv- og internettleverandørene sine. Derfor må vi i bransjen stadig forsøke å tilpasse tjenestene våre etter behovet i markedet. Nettopp av den grunn har vi også tv-pakker med navn som Føl deg hjemme (for de som bor i Spania store deler av året), Litt hjemme (for de som er hjemme i Norge om sommeren) og Ferie i Spania (for de som er i Spania noen måneder av året på ferie), forteller Temur Rakhimov.
Selv om NordicHD har kunder fra en rekke ulike nasjonaliteter ønsker selskapet å fortsette storsatsningen mot det norske markedet.
-Det stemmer at vi har en internasjonal kundeportefølje, men våre tjenester er skreddersydde fra grunnen av for å imøtekomme behovene til den norske befolkningen her i Spania. Hos oss får de både de mest populære skandinaviske tv-kanalene og flere typer internett å velge mellom, og selvfølgelig skandinavisk kundesupport. I tillegg lar vi kundene få prøve tjenestene før de kjøper, legger Rakhimov til med et smil.
Ambisjoner om å åpne kontorer over hele Spania
I tillegg til sitt hovedkontor i Alfaz del PI har NordicHD i løpet av de siste tolv månedene også åpnet nye kontorer i Gran Canaria, Marbella, Fuengirola og Torrevieja.
-Hovedplanen vår er å vise at vi er her og at vi vil fortsette å forsøke å tilby de beste tjenestene og den best mulige kundebehandlingen for våre kunder. Åpning av stadig nye kontorer er en klar strategi for å vokse videre fra vår side, og vi har store ambisjoner og et klart definert mål om å være representert i hver eneste spanske by på mellomlang sikt, sier Rakhimov ambisiøst.
Videre forteller Rakhimov at også andre markeder hvor mange nordmenn ferierer eller bor periodevis er interessante for selskapet.
-Vi ønsker å tilby våre tjenester til nordmenn som ferierer, bor eller arbeider i utlandet i kortere eller lengre perioder. Vi har en veldig enkel ¨plug and play¨-løsning og hvem som helst kan komme til oss for å leie en router for å ha internett eller tv i akkurat den perioden vedkommende selv ønsker. I tillegg til Spania ønsker vi i den nærmeste framtiden å se på mulighetene for også å gå inn i Thailand og USA, sier Rakhimov avslutninsvis.